Still a long way to go.... Miss my countryhome

Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker

Friday, April 17, 2009

Skippin'

Friday, April 17, 2009
Petang tadi buat pertama kali aku keluar bersantai bersama Mariam di esplanade bersebelahan apartment kami. Sebelum ini aku telah berjalan-jalan bersama Yusuf di sekitar kawasan itu. Keluar bersama Yusuf cukup menggembirakan aku. Melihat telatah Yusuf membuatkan aku rasa bersyukur bergelar seorang ayah dan kawan pada masa yang sama. Cuma kadang-kadang agak kepenatan dibuatnya. Terutamanya apabila dia berkata,"Ayah....Usup nak ukung. Enat la". Kadang-kadang geli hati mendengarnya. Kadang-kadang geram pula rasanya. Bila keluar berlari-lari dia yang terkehadapan. Bila pulang dia yang terkebelakang. Kalau nasib baik bertenggek lah dia di atas bahu aku. Lebih baik lagi berdakap lah dia sambil tertidur di bahu aku. Ayah....ayah.....Usup....Usup....

Berbalik kepada "outing" pertama aku bersama Mariam. Kami telah bersama menjelajah kawasan taman ataupun mungkin hutan semulajadi di sini. Barangkali Parc de Gondoles yang mana aku pernah melihat papan tanda di sekitar kawasan apartment kami. Walaubagaimanapun kami tidak dapat menjelajah dengan lebih jauh lagi memandangkan waktu hampir Maghrib walaupun hari masih siang dan jam di tangan menunjukkan baru jam lapan. Lapan petang? Agak janggal aku menyebutnya ketika menaip nukilan ini.

Kelihatan pemandangan sekitar kawasan agak menarik. Penuh dengan bunyi-bunyian kicauan burung dan kuakan itik. Akan aku post gambar-gambar yang sempat aku ambil. Malah gambar "rodent" yang tidak pasti pada telahan aku. Besar bagaikan "beaver" walaubagaimanapun ekornya agak tirus seperti tikus tidak pipih dan besar seperti haiwan yang aku jangkakan. Sehingga ke rumah kami masih bertelagah antara "beaver" ataupun tikus air.

Outing ke sini tidak akan berhenti di sini. Aku berazam ingin membawa anak-anakku ke sini. Menjelajah denai sambil merehatkan telinga dan mata menikmati keindahan alam ciptaan DIA.

3 comments:

reen said...

When we heal the earth, we heal ourselves...

reen said...

abg deeno yg tukang ambik video tu tak skippin' skali ke??? :))

Asmara said...

haha.. bagus aktiviti senaman. mana gambar dak usup nih. yg sore latar tu pun kene interprem gak tau. :)

Post a Comment

 
◄Design by Pocket